ازدواج در چه سالی خوب است ؟

روزهای بارداری یک مادر بزرگ

برای همه مادران امروز

 

در این مبحث به شما بهترین وقت ازدواج توضیح داده می شود و این موقعیت حیاتی را روشن تر نشان می دهد .

آرام آرام آمیزش زیاد و رفت و آمدهای مکرر و دیدارهای پیاپی در زن و مردی که تا دیری پیش از دوستی قصد مهمی نداشته اند و شاید منظورشان بیشتر وقت گذرانی و تمتع از لذات روحانی بوده است موجب می گردد که هر یک به تنهایی حس نمایند فقط لذت آنی برایشان کافی نیست . زن که مردی را برای هوی و هوس می خواست باید به خویشتن انصاف دهد حال که شریک خوب و مناسبی یافته وی را از طریق ازدواج به اختیار خویش درآورد.

البته در این وقت فکر ازدواج پیش می آید و زن و مرد خود را در مقابل یکدیگر مسئول حس می کنند اینجاست که می فهمند زندگی واقعی جز آن چیزی است که آنان می اندیشیده اند .

در اینکه ازدواج با عشق بهتر است یا نه ، صحبت نمی کنیم زیرا عده بسیاری معتقدند زن و مرد باید مدتها قبل از زناشوئی با یکدیگر معاشرت داشته باشند تا به اخلاق و کردار هم خو بگیرند تا اگر احیانا یکی دارای صفاتی ناپسند و زشت بود آن دیگری در دام نیفتاده و مجبور نشود تا آخر عمر با همسری بد خلق و ناسازگار بسازد و بدون تردید دختر و پسری که لااقل چند ماهی با هم مانوس باشند محبتی زائد الوصف به یکدیگر می یابند و یا به اخلاق همدیگر آشنا می شوند و سرانجام چون ازدواج کردند از آنجایی که سطح فکرشان یکی است و اختلافی ندارند در زندگی خوشبختند و کشتی پر تلاطم خود را سالم و راحت به ساحل می رسانند و چون پیر شدند به یاد خاطرات خوش جوانی لبخندی حاکی از مسرت بر لب می آورند و حسرت نمی خورند .

سعی کنید هرگز زمام امور خود را به دست هوی و هوس نسپارید و گول جملات فریبنده این و آن را نخورید . بزرگترین سرمایه شما عفت شماست ، بزرگترین اعتبار شما حیثیت شماست کوشش نمائید این سرمایه مهم را تنها به دست مردی یا زنی بسپارید که بدانید آینده شما را تامین می نماید و در چهارراه پر خطر زندگی شما را تنها و منفرد نمی گذارد .

عشق و محبت یافتن هنگامی مناسب و پسندیده است که مطابق عقل و مقررات اجتماع باشد در این صورت مطمئن باشید که بالاخره می توانید با دلخواه خود ازدواج کنید و عمری را راحت و خوش بگذرانید و هرگز از همسر خود جدا نشوید و الا این عشق های زودگذر که چون برف تموز می ماند و ثابت و استوار نیست چه ثمره ای جز فلاکت برای شما دارد ؟ هرگز به دخترانی که چون پروانه ای خوش ظاهر و فریبنده که هر لحظه بر گلی می نشینند و تا قشنگ و خوش بو است از آن استفاده می برند و دیری بعد آن را به دست باد سپرده گل دیگری را در نظر می گیرند دل نبندید نظر شما این باشد که باید دختری را دوست بدارید که او هم به شما علاقه داشته باشد و در بردن بار زندگی شما را یاری نماید .

وقتی چنین دختری را یافتید و دانستید شما را دوست دارد هرگز او را از دست ندهید زیرا بی تردید دختری که حقیقتا شما را دوست دارد بعد از مادر شدن عشق و محبت فرزندی که زاده شماست به علاقه و مهر اولی او اضافه شده و یک زندگی خوش و سعادتمندی به دست می آید که تا آخر عمر ادامه خواهد یافت معمولا در زن پس از ازدواج با پدید آمدن نخستین کودک همه عشق ها زایل گشته و عشق مادری پدید می آید که هیچ چیز قادر نیست آن را بگسلد و مهرش از دل ببرد .

حال می پردازیم به اینکه در چه سالی و موقعی ازدواج خوب و عاقلانه تر است ؟

هیچ گاه برای ازدواج دیر نیست هرگاه پسر یا دختری توانستند خویشتن را بشناسند و مسئولیت های زناشوئی را درک کنند و عهده دار وظایف خطیر حیاتی بشوند و خود را مستقل و آزاد یافتند و توانستند هزینه زندگی شخص ثالثی را در زندگی روزمره خود تامین کنند می توانند نسبت به ازدواج فکر کرده و به آن مبادرت نمایند و باید به این مسئله هم توجه داشت که همیشه دخترانی که به فکر ازدواج می افتند میل دارند شوهری انتخاب کنند که از هر حیث مافوق خود بوده و برای او زندگی مرفه و سعادتمندانه ای تشکیل بدهد و از پرتو نام و نشان و ثروت همسر خویش هم خود و هم خانواده اش به نوایی برسند غافل از اینکه پسرها هم همین فکر را می کنند و میل دارند دختری را به همسری انتخاب کنند که از خانواده ای بزرگ و پولدار و متنفذ باشد که بلکه با نفوذ خانواده زن خویش اعتباری پیدا کنند ، در صورتی که این نوع دختران و پسران سخت در اشتباهند .

هر پسر و دختری باید به فراخور حال و هم ردیف خانواده همسر انتخاب کند تا نسبت به هم تفاخر نداشته و بتوانند هم دیگر را بهتر درک کرده و به صفات یکدیگر زودتر آشنا شده و قادر باشند همدیگر را سعادتمند و خوشبخت کنند و اگر این قبیل ازدواج ها برای پسران بین 25 الی 30 سالگی و برای دختران بین 20 الی 25 سالگی اتفاق افتد بهترین مرحله زندگی را خواهند گذراند و از لذات حیاتی بهتر برخوردار خواهند شد که در اختلاف سن در مبحث جداگانه ای صحبت خواهد شد .

 

http://shabahang.epage.ir/fa/module.content_Page.69-05.html



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:,ساعت 20:50 توسط ملوس| |


آخرين مطالب
» چگونه اوضاع مالی خود را کنترل کنیم؟
» ۱۰ ترفنـد بـرای جلب محبـت مـادرزن !
» اقلام واغذیه های خطرناک
» عمـده مشـکلات سفـره ایـرانـی
» حنا و فرزند نیکو "
» کاسنی و فرزند پسر
» نکات ضروری جماع
» زبان باز کردن طفل
» دستورات بهداشتی معصومین علیهم السلام در باب کودک
» تقسیم روزی در بامداد
» در حین آمیزش
» عوامل طبیعی و تأثیر آن ها بر روی بدن(حین امیزش)
» مردان چگونه مقدار اسپرم خود را افزايش دهند
» تاثير رابطه جنسي بروي سلامتي
» جکوزی در تضعیف قوای اسپرم موثر است
» درمان انواع بيماريهاي جنسي با گياهان دارويي
» 7 درمان فوری و طبیعی برای سرماخوردگی
» راز های نهفته در شاهنامه فردوسی از طب سنتی
» معجون‌هاي طبيعي براي درمان معده درد
» مغز و اعصاب در منظر اسلام

Design By : Pichak